SEA YOU TRICITY MUSIC SHOWCASE
to tym razem trzydniowe święto trójmiejskiej sceny muzycznej, które odbędzie się w Teatrze Szekspirowskim. Przez trzy dni zobaczymy występy kilkudziesięciu artystów pochodzących z Trójmiasta i okolic. Na dwóch scenach oraz w klimatycznych zakamarkach Teatru wystąpią Ci, którzy w ostatnich latach przebili się do świadomości ogólnopolskich słuchaczy oraz Ci, którzy są dopiero na starcie swojej przygody z muzyką. Koncertom lokalnych zespołów towarzyszyć będą spotkania z przedstawicielami ogólnopolskiej branży muzycznej oraz dyskusje panelowe dla młodych adeptów sceny muzycznej.
PODCASTY
Czy zajmowanie się bookingiem koncertów to tylko hobby, czy również praca, a może po prostu imprezowanie z ulubionymi artystami i artystkami? Ile koncertów i w ilu miastach można zorganizować w ciągu pięciu lat? Dlaczego booker musi zajmować się także promowaniem koncertów, opieką nad artystami i gdzie właściwie kończy się jego rola? Między innymi na te pytania w kolejnym odcinku cyklu rozmów organizowanych przez Sea You, pomorski festiwal showcase’owy, odpowiada Dominik Fert z Artefact Music.
Rozmawiamy także o tym, dlaczego warto słuchać i lubić muzykę osoby, której koncerty się bookuje; czy dobrze jest kolegować się z artystami, czy lepiej zachować zdrowy dystans; o najgorszych doświadczeniach przy organizowaniu koncertów; a także o tym, czy lepiej pracuje się przy tych kameralnych, na sto osób czy przy dużych, na setki. Rozmowę prowadzi Jarosław Kowal. POSŁUCHAJ
Czym różni się organizacja festiwalu metalowego od organizacji festiwalu jazzowego albo festiwalu z muzyką klubową? Sprawdzamy to w pierwszym odcinku cyklu rozmów organizowanych przez Sea You, pomorski festiwal showcase’owy, a naszymi gośćmi są Łukasz “Vacos” Zieliński (Wisłoujście), Tomasz Barszcz (Summer Dying Loud) i Jarek Kowal (Jazz Jantar, Dni Muzyki Nowej, Soundrive Festival).
Nie zgłębiamy różnic gatunkowych na poziomie muzycznym, tylko organizacyjnym; sprawdzamy, jakie stereotypy wiążą się z poszczególnymi festiwalami; jak zachowują się występujący na nich artyści; a także zastanawiamy się, na ile gatunkowe mezalianse mogą być korzystne dla festiwalu, a na ile odstraszają publiczność. Rozmowę prowadzi William Malcolm. POSŁUCHAJ
Płyty sprzedają się marnie, zarobki ze streamingów są jeszcze marniejsze, koszta organizacji koncertu często przewyższają dochód – paranie się niekomercyjną muzyką to zadanie niełatwe, a w kolejnym odcinku podcastu Sea You Live Zofia Bartoś (wokalistka zespołu Alfah Femmes i aktorka teatralna) oraz William Malcolm (wokalista i lektor) opowiadają, jak w tej trudnej rzeczywistości przetrwać i co jeszcze można robić, by utrzymywać się z muzyki. Rozmawiamy o lepszych i gorszych chałturach; o zakresie, w jakim muzycy mogą liczyć na pomoc stypendialną jednostek samorządowych; o mierzeniu się z ciągłym poczuciem braku stabilności i niepewności; o nieuczciwych praktykach dużych korporacji, które nie dostrzegają artysty, tylko dostawcę contentu; a także o ofertach związanych z muzyką, którym trzeba było powiedzieć: Nie. Rozmowę poprowadził Jarosław Kowal. POSŁUCHAJ
Dziesiątki godzin spędzonych na wkuwaniu, zapamiętywaniu, ćwiczeniu, stresowaniu się egzaminami, ale czy w zamian absolwenci i absolwentki akademii muzycznych otrzymują coś więcej niż tylko dokument potwierdzający wyższe wykształcenie? O tym w kolejnym odcinku podcastu Sea You Live opowiadają Joanna Knitter, Sławek Koryzno i William Malcolm.
Rozmawiamy o tym, jak pogłębiona wiedza na temat muzyki pomaga w poruszaniu się na jej płaszczyźnie, ale w niektórych kręgach może również okazać się stygmatyzująca; o tym, że jedną z największych wartości formalnej edukacji muzycznej jest nawiązywanie kontaktów z innym artystami i artystkami; o braku nauczania na tak istotne tematy, jak praca w studiu, management czy sceniczna prezencja; a także o tym, jak edukacja muzyczna w Polsce ewoluuje i czego wciąż brakuje w niej najbardziej. Rozmowę poprowadził Jarosław Kowal. POSŁUCHAJ
Rozmawiamy o tym, jak pogłębiona wiedza na temat muzyki pomaga w poruszaniu się na jej płaszczyźnie, ale w niektórych kręgach może również okazać się stygmatyzująca; o tym, że jedną z największych wartości formalnej edukacji muzycznej jest nawiązywanie kontaktów z innym artystami i artystkami; o braku nauczania na tak istotne tematy, jak praca w studiu, management czy sceniczna prezencja; a także o tym, jak edukacja muzyczna w Polsce ewoluuje i czego wciąż brakuje w niej najbardziej. Rozmowę poprowadził Jarosław Kowal. POSŁUCHAJ